Masa mięśniowa a redukcja.

0
53

Może się wydawać ze zbudowanie masy mięśniowej jest ciężkie, wymaga dużej wiedzy o naszym organizmie i o tym jak się odżywiać, ale tak nie jest!. Opisze tutaj w skrócie wszystko co jest ci potrzebne do zbudowania mięśni. Zacznijmy od tego że nie jest to tak skomplikowany proces jakim się go maluje, czy wtedy gdy chcemy przytyć oczywiście w pozytywnym tego słowa znaczeniu czy wtedy gdy chcemy pozbyć się części tłuszczu z naszego organizmu, i uwaga mówię tutaj o typowej redukcji ponieważ samo stracenie na wadze nie jest problemem ale problemem może się okazać to że podczas odchudzania pozbędziemy się mięśni z naszego organizmu i będziemy wyglądać jak niedożywieni.
Zacznijmy od masy, powinniśmy tutaj wiedzieć o tym że jeśli chcemy zbudować mięśnie musimy jeść więcej niż nasz organizm potrzebuje ale też nie za dużo bo obrośniemy w tłuszczyk. Na masie najlepiej mieć 200-300 Kcal więcej niż potrzebujemy, czyli jeśli twoje zapotrzebowanie kaloryczne wynosi 2000 to najlepiej jakbyś jadł/a 2300 jest to konieczność jeśli chcesz zbudować mięśnie drugą ważną rzeczą jest ciężar lub progresja w kalistenice, musisz dać mięśniom bodziec do wzrostu a więc na siłowni z czasem dokładamy ciężaru a w kalistenice robimy progres.

Ostatnie i niemniej ważne jest odżywianie i tutaj nie ma nic skomplikowanego, jemy białko. I tyle żadnej filozofii, powinno się jeść ok. 2-3 g białka na kg masy ciała. Jeśli chodzi o redukcję to może na początku powiem jak powinna ona wyglądać, na redukcji powinniśmy tracić na wadze ale głownie pozbyć się z organizmu tłuszczu a najlepiej tylko tłuszczu. Żeby się to udało musimy również wiedzieć o kilku rzeczach, po pierwsze deficyt kaloryczny, jest to podstawa i bez tego warunku nici z utraty wagi. Tylko i wyłącznie od kalorii zależy czy schudniemy czy nie, możesz jeść przez cały miesiąc tylko sałatki ale jeśli będziesz jadł ich zbyt wiele i tak przytyjesz, co prawda byłoby to ciężkie dlatego że sałatki są z reguły niskokaloryczne ale nie niewykonalne no i jeśli chcemy zachować mięśnie które mamy to ważne jest też białko, tutaj ta sama zasada co na masie 2-3 g/kg masy ciała.

Aby te mięśnie się zachowały nie należy rezygnować z ćwiczeń fizycznych. Nie trzeba dokładać ciężaru bo z deficytem kalorycznym mięśni i tak nie zbudujemy ale by ich nie stracić powinny być używane. Dlatego w kulturystyce robi się najpierw masę później redukcje i tak w kółko na masie budujemy mięśnie i przez nadmiar kalorii odkłada się troszkę tłuszczu a na redukcji odkrywamy mięśnie które zbudowaliśmy na masie poprzez pozbycie się tłuszczu i zachowanie mięśni.

Leave a reply